webbshop-3.png
Hem Om Oss Tjänster Webbdesign Mobilservice Webbshop Kontakt Suomeksi

Försäljningsvillkor 

Försäljningsvillkor för handel över distans

Allmänt
Nedanstående villkor gäller endast då privatpersoner handlar på distans.

GR IT & Data förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor samt anpassa dem till ny lagstiftning.

Vi förbehåller oss även rätten till prisförändringar och felaktigheter.

Handla på distans
Beställning av varor sker via e-post eller per telefon.

Om du vill beställa varor per telefon så sker detta på 0922-682 80 oavsett

var i landet varorna ska skickas.

Betalningssätt
Alla leveranser skickas mot postförskott eller mot betalning i förskott.

Frakt tillkommer enligt Postens prislista.

Priser
Alla priser på hemsidan är inklusive moms (25%) om inte något annat anges.

Om väsentliga prisförändringar sker efter lagd beställning förbehåller sig

GR IT & Data rätten att justera kundens pris.  

Kunden informeras alltid om detta och har rätt att häva beställningen om denne önskar.

Beställning

Alla beställningar som görs via internet och telefon är bindande.

Vid avbeställning av en order måste detta göras så fort som möjligt.

Har vi hunnit tex. att bygga din dator eller om det gäller en beställningsvara, tas en avgift ut

på 10% av ordervärdet eller minst 450 SEK för att täcka våra kostnader vid avbeställning.

Ångerrätt
Ångerfristen enligt distansavtalslagen är 14 dagar från det du mottagit din order eller en väsentlig

del av den. Ångerrätten gäller inte produkter vi normalt inte lagerför eller monterade datorer samt

specialbeställda eller modifierade produkter. Ångerrätten gäller inte heller om priset på en

vara svänger kraftigt utanför vår kontroll.

Då vi säljer elektroniska produkter som är mycket känsliga för statisk elektricitet,

gäller inte ångerrätt på produkter vars antistatiska emballage brutits, såsom minnen,

processorer, hårddiskar m.m.

Har en produkt utsatts för statisk elektricitet kan fel visa sig först lång tid efteråt, och det är därför företaget tillämpar denna policy. Ångerrätt gäller ej på programvara och i det fall försegling av

programvara tillhörande hårdvara brutits gäller ej ångerrätt på hårdvaran.

Kunden står alltid för kostnaden för returfrakt vid utnyttjande av ångerrätten.

Leveranstid
Vi kan tyvärr aldrig garantera eller lova några leveransdatum på produkter vi inte har i lager

eftersom vi är beroende av våra leverantörers och tillverkares leveranser.

Om en leverans drar ut på tiden så hjälper vi gärna till att försöka hitta alternativ.

del av den. Ångerrätten gäller inte produkter vi normalt inte lagerför eller monterade datorer samt specialbeställda eller modifierade produkter. Ångerrätten gäller inte heller om priset på en vara svänger kraftigt utanför vår kontroll.

Då vi säljer elektroniska produkter som är mycket känsliga för statisk elektricitet, gäller inte ångerrätt på produkter vars antistatiska emballage brutits, såsom minnen, processorer, hårddiskar m.m.

Har en produkt utsatts för statisk elektricitet kan fel visa sig först lång tid efteråt, och det är därför företaget tillämpar denna policy. Ångerrätt gäller ej på programvara och i det fall försegling av programvara tillhörande hårdvara brutits gäller ej ångerrätt på hårdvaran.

Kunden står alltid för kostnaden för returfrakt vid utnyttjande av ångerrätten.

Garanti och service
Samtliga varor i vårt sortiment omfattas av minst ett (1) års garanti om inget annat anges.

Undantag från detta gäller för förbrukningsartiklar såsom bläckpatroner samt vissa typer av

elektromekaniska komponenter som exempelvis fläktar. I det fall en leverantör tillhandahåller längre

garantitid än ett år omfattas givetvis varan av denna garantitid. Normalt vänder sig då kunden direkt

till tillverkaren efter det första året. Observera att Du bör ladda hem de senaste drivrutinerna

från tillverkarens hemsida till de produkter du köper (om produkten kräver drivrutiner) då de senaste

drivrutinerna inte alltid skickas med av tillverkarna. Nya drivrutiner kan göra att produkten

fungerar bättre eftersom drivrutinerna förbättras efterhand. Garantin gäller ej om varan utsatts

för onormalt slitage eller om köparen hanterat den ovarsamt eller i strid mot

säljarens eller tillverkarens anvisningar.

GR IT & Data tar ej ansvar för information på hårddiskar och andra typer av lagringsmedia som

lämnas in på garanti eller service. När du köper en dator hos oss går det bra att själv öppna datorn

för att uppgradera eller byta ut komponenter i den. För den som är ovan att göra detta så

rekommenderas en pratstund med någon av våra tekniker, så att de vanligaste felen kan undvikas.

Rådgivning av detta slag tar vi naturligtvis inte betalt för.

Förpackningar och kvitto
Spara originalemballage till dess att garantin gått ut. Detta underlättar hanteringen av produkten

och förbättrar dina möjligheter att få den snabbt utbytt om detta skulle vara aktuellt.

Naturligtvis så ska du alltid kunna uppvisa giltigt kvitto vid reklamationer och garantiärenden.

Ej utlösta försändelser
För beställda, och ej utlösta varor debiterar vi verklig fraktkostnad samt en

administrativ avgift om 450 SEK.

Vid ej utlöst försändelse innehållande dator som byggts av GR IT & Data

debiteras dessutom avgift för demontering om 750 SEK.

Ej utlöst beställning
Om kunden beställer in en produkt som vi inte vanligtvis lagerför och inte löser ut denna produkt, debiteras en hanteringskostnad om 10 % eller minst 450 SEK.

Sök

Skriv in det du vill söka efter här

webshop-4.gif

Följ oss på Facebook